Nytt inköp av löparvagn

Jag skulle ljuga om jag sa att den förra vagnen blev välanvänd men jag hoppas, och vill, att denna ska bli det! Tanken är att ta med lilleman på helgernas långpass som är i träningsprogrammet inför Göteborgsvarvet 2022.

Det blev en Thule Urban Glide 2:

En vagn för alla typer av terräng med en smidig och lätt design, som gör den perfekt för att utforska staden eller promenera i naturen. Bekvämt för barnen och ergonomiskt för föräldrarna!

Joggingvagn som passar alla typer av terräng med elegant, lätt design. Den har stora 16-tumshjul och fjädring för komfort och kontroll. Det svängbara framhjulet gör vagnen lättkörd och smidig att manövrera i staden och kan snabbt och enkelt låsas för joggingturer i tuffare terräng. Den inbyggda vridhandbromsen ger bättre säkerhet och bromskontroll i kuperad terräng och på löpturen. Fälls ihop med ett enhandsgrepp för smidig förvaring och transport.

Träningsprogram för Göteborgsvarvet

2021 sprang jag för första gången Göteborgsvarvet digitalt (tid 2:39:52) men det var även första gången jag sprang så långt som 21 km. Även i år 2022 är jag anmäld, detta år hoppas jag dock att för första gången få springa det på plats och satsar på en tid under 2:30:00. Till hjälp för detta har jag det officiella träningsprogrammet från Göteborgsvarvet som är skapat av Anders Szalkai, Mustafa Mohamed och Hanna Karlsson.

Denna vecka har varit den första av sammanlagt 18 och det känns mycket bra att ha kommit igång!

Jag springer fortfarande!

Idag var det pannbenet som fick jobba för att ens komma utanför dörren när temperaturen låg på nollan och det föll snöblandat regn från himlen. Tre av mina vänner möttes dock upp för ca 5 km blöt trail och som alltid är det skönt när man väl har kommit ut.

Andra gången jag testar trail och andra gången jag springer i mina nya skor, Salomon Sense Pro 4. Inga skoskav eller känningar i fötterna så jag är väldigt nöjd än så länge!

Regnigt och skönt lördagspass

7 grader och regn, men ingen utav oss 3 grabbar som hade bestämt löpardejt hörde av sig och ställde in passet, det är ändå bra karaktär! Bra längd och känsla men pulsen är lite hög som vanligt. Tror det är fler pass som behövs istället för få och längre.

Första löpningen med löparvagnen

Eller ja, jag fick springa några meter med den innan min bror tog över vagn plus dotter och sprang resten av rundan! ?

Dottern somnade så betyget från henne kändes högt! Frågade henne även efteråt om hon ville springa en annan dag också och det ville hon, känns härligt i pappa-hjärtat ❤️!

Rundan blev 3.93km27:10. Medeltempo på 6:55 min/km vilket jag inte hade hållit om inte min bror hade varit med, bra att försöka hänga på någon annan helt enkelt!

Blivit med löparvagn!

North 13.5 Jogger+

Det blev en North 13.5 Jogger+ för 999 kr. Jag förstår att kvaliteten troligtvis följer med priset, men den kommer att bli perfekt att testa tillsammans med min dotter på snart 3 år.

Vi har varit ute en gång tidigare och sprungit med vagn men en Bugaboo Donkey var väl sådär i sammanhanget. Dottern tyckte dock om det!

Eftersom att jag oftast har svårt att komma ut (läs ta mig ut) på löppass under vardagarna hoppas jag att det här kommer att funkar bra!

Återkommer med recension!

Gift mig, studier, VAB och sjukdom

Ja det sammanfattar tiden sedan sist! Ursäkter? Absolut, jag hade kunnat springa ändå, om jag hade planerat. 2 träningspass har det blivit dock.

20 april

22 april

Tillbaka efter sjukdom

Eftersom att jag har varit sjuk så har har jag inte kunnat tränat något sedan förra passet den 19 januari. I måndags så gav jag mig ut på en kort (1.44 km) ”känna-på”-löpning och det kändes bra så planerade ett längre pass denna helgen!

Skulle väl ljuga om jag sa att allt kändes bra för att flåset var tungt.. Även att det gjorde det så tog jag extrasvängen och fick ihop 5 km med en snittid på 7:19 minn/km. Kollade lite gamla träningspass på samma runda och där låg jag på ca 6:30 min/km och det är inte utan att man jämför sig med dom tiderna, även fast att jag vet att då hade jag sprungit mer. Det är bara att träna mer och fokusera på att jag ändå springer 5 km!

Go top